Vad lever vi i för samhälle?

Jag håller med om det som både Blondinbella och Anna skriver i sina bloggar. Just det som Blondinbella har blivit utsatt för i Italien. Att man ska anpassa sig till det land man kommer. Jag vet själv när jag var på Kreta förra året och hur jobbigt det var att gå runt där med sitt blonda hår då killar kom fram och friade fem gånger om dagen och visslade och kom fram hela tiden. Men om man nu ska anpassa sig till det land man kommer, varför gör inte folk som kommer hit de då? Nu ska jag inte dra samma över ett sträck, för så är det verkligen inte. Men väldigt många kommer hit och gör oväsen och kvällarna osäkra. Just detta att inte kunna gå hem själv på kvällen, även om man bara ska gå i tio minuter så utsätter man sig själv för vad som kan hända under de där minuterna. Varför har samhället blivit så osäkert att man inte kan gå var som helst när man vill? Det finns väl ingen direkt förklaring på detta, men man vill gärna få svar på det ändå. Vi lever i ett farligt samhälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0