Jul jul strålande jul

Imorrn är det dagen D. Haha, som om någon hade missat det nu?! Och jag känner fortfarande inte denna riktiga julkänsla, det kommer säkert imorrn bitti när jag vaknar och vet att jag ska iväg. Men idag har i alla fall morfar kommit upp till oss. Han kommer från Skövde, där jag också kommer ifrån ursprungligen. Han kommer hit varje jul för att fira med oss. Jag tycker det är jättebra att han är här och blir här ett par dagar. Så idag har jag varit hemma och umgåtts bara, sen har jag varit med Micka nu på kvällen. Så vad händer imorrn på julafton då? Jag åker som vanligt till farmor och äter jullunch och ser på Kalle Anka med mina släktingar och min ena sida av familjen. Så där blir det det första stoppet för julklappar, då min egen far är jultomte. Fråga mej inte varför vi fortfarande har jultomte då alla är nästan vuxna. Men jag måste säga att jag blir som ett litet barn så fort pappar kommer ut som jultomten, I love it! Han är helt klart den bästa på att vara tomte. Och bara därför lär vi inte ha någon imorrn, då blir min jul förstörd må jag säga! Sen efter Kalle Anke nån gång åker jag och bror upp till mamma där resten av kvällen spenderas med julmat igen, det är ju trots alt jul. Jag vet inte hur ni gör i eran familj, men för min del blir det julmat två gånger på samma dag. sen blir det julklappsöppning och mys. Sen på slutet av kvällen brukar jag alltid bli lite rastlös, så då vette tusan vad man hittar på. Nu har jag berättat hur min jul brukar firas, intressant va? Nej men det är faktiskt trevligt att höra hur människor firar sin jul. Jag lär ju inte skriva något imorrn, fast snart är ju klockan efter 24, så jag passar på att skriva God JUL och GOTT NYTT ÅR!

Hälsningar Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0