Peppande väder!

Oj vad det regnar! Igår kväll innan jag somna läste jag ut Maskrosungen skriven av Sandra Gustafsson. Den handlar om en tjej som växer upp hos sin psykiskt störda mamma. Hon får lära sig tidigt att ta hand om sig själv. Det finns nästan aldrig någon mat hemma, så hennes kompisar får smyga ut mat till henne för att hon ska få nåt i sig. Jag är inte så mycket för att läsa, men när jag väl läser ska det vara böcker med värkliga händelser, annars får det vara. Det är så synd idag att jag läste ut den igår, för om man tittar ut hade jag gärna legat med en bok i soffan hela dagen. Man får inte direkt n¨gon lust till att göra nåt i detta regnväder. Men på eftermiddan ska jag kanske vara med Lina.



So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0